social media networking
||

Social media networking. Co to jest i co o nim wiedzieć trzeba?

O samym networkingu pisaliśmy wcześniej. Social media networking w ogólnym zarysie polega na tym samym – zaufaniu i wzajemnym wsparciu. Główną różnicą jest sposób wsparcia i jego pozyskiwania. Ta stosunkowo młoda dziedzina marketingu rozwija się prężnie a co ważniejsze wygląda naturalnie i przynosi bardziej wymierne wyniki niż np. kupowanie komentarzy.

• Jak działa social media networking
• Uczestnictwo w grupach i korzyści
• Praktyczne triki

Jak to działa

Social media networking polega na wymianie opinii, komentarzy itp. w social mediach. To w jakich mediach udzielają się grupowicze, zależne jest od samych grup których multum jest na Facebooku, ale działają nie tylko tam. W grupach są zadania (każdego dnia jest nowy wpis, lub kilka z zadaniem) np. „daj komentarz z 5 słów”. W komentarzu od wpisem grupowicze wrzucają link, a każdy co dał link musi odwiedzić innych komentujących i wykonać zadanie (zgodnie z tutejszym przykładem; 5 słów). Bycie nie oznacza że musisz się udzielać w każdym zadaniu i jest to zależne od grupy. Przeważnie grupowicz sam decyduje czy chce dołączyć do zadania. Że względu na różnorodność zadań warto być w kilku grupach obserwując co tam się dzieje. Poświęcając trochę czasu można kontrolować ilość udostepnień, komentarzy itp.

Uczestnictwo w grupach i korzyści

Każda grupa ma swoje zasady i inne rodzaje działań, godzin, itd., zanim dołączysz koniecznie poczytaj zasady. Zależnie od społeczności nakładane są kary w formie wyciszeń a nawet wyrzucenie z grupy. Dzieje się tak jeśli zdecydujesz się dodać komentarz/link a jednak nie wykonasz zadania. Kara jest jak najbardziej uzasadniona gdyż inni poświęcają czas aby odwiedzić Twój link, a nie otrzymują nic od Ciebie. Tym samym masz pewność że jeśli się udzielasz lojalnie to również pod linkiem który Ty promujesz pojawią się komentarze i opinie. Z punktu widzenia uczestników działania są wymuszone jednak dla niewtajemniczonych, fanpage, blog, videoblog lub inne miejsce wygląda na żywe a to motywuje kolejne osoby do wypowiedzi. Odwiedziny działają również korzystnie na pozycję w rankingach a nawet pozycjonowanie w Google.

Praktyczne triki

W zależności od chętnych uczestników bywa że w przeciągu kilku godzin trzeba odwiedzić kilkanaście a nawet więcej miejsc. Aby wyrobić się w czasie a przy tym nie złamać zasad grupy praktyczna jest umiejętność szybkiego pisania jednak to nie do końca jest najważniejsze. Pamiętaj że komentarze zawsze mają być pozytywne.

Po pierwsze dobrze jest opanować działanie na dwóch oknach. W pierwszym widzisz zadanie i komentarze, a w drugim odwiedzasz linki komentujących.

Zawsze czytaj post z linka. Być może zawiera informacje które ułatwią odpowiedź a tym samym sprawią że będzie ona kreatywna. W przypadku braku pytań warto post skojarzyć z odniesieniem do własnego życia, upodobań, bliskich, domu, pogody itp. Im bardziej ciekawy komentarz tym większe zdobywasz zaufanie i wbrew pozorom nie musisz odkrywać prywatności. Np. pisząc „Widziałam to u mojej cioci i już wiem gdzie to cudeńko kupiła” twoja prywatność jest dalej chroniona. Nikt nie będzie dociekał u jakiej cioci więc nawet na dobrą sprawę może ona nie istnieć. Więcej o sztuce komentowania dowiesz się z artykułu „Tajemnice skutecznych komentarzy„.

Zanim się zgłosisz upewnij się że dasz radę wywiązać się z warunków. Wiadomo że zawsze może coś się zdarzyć jednak lepiej odpuść jeśli zadanie ma krótki czas a ty wiesz że w jego trakcie będziesz mieć spotkanie itp.