|

Wizytówka Google, co warto wiedzieć

Dziś niemal każdy biznes opiera się w jakimś stopniu na Internecie. Nawet jeśli masz satysfakcjonującą ilość klientów i uważasz że strona www nie jest Ci potrzebna to z pewnością prędzej czy później ktoś będzie Ciebie szukać. Najczęściej źródłem informacji jest strona internetowa lecz jeśli i w to nie chcesz inwestować możesz ograniczyć się do minimum jakim jest wizytówka Google.

Co to jest wizytówka Google

Google to jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych. Na świecie istnieje ich wiele jednak w Polsce Google niemal wykasowało konkurencję, między innymi Yahoo i Bing. Obecnie dają użytkownikom wiele darmowych narzędzi dzięki czemu zdobyli ponad 90% użytkowników Internetu. Dlatego bez względu czy osobiście popierasz Google czy nie, wypada skorzystać z ich oferty. Jedną z nich jest Wizytówka Google, zintegrowana z wyszukiwarką i mapami a także współdziałająca z urządzeniami mobilnymi. W niej można zamieścić kluczowe informacje, między innymi adres, zdjęcia, dane do kontaktu. Posiada ona także możliwość oceniania co nie jest na rękę nielojalnym firmom. Jedynym poważnym minusem jest konieczność kontrolowania co się na niej dzieje, bowiem zewnętrzni użytkownicy mają możliwość niektórych edycji. Służyć ma to aktualizacji informacji np. godzin otwarcia, dodawanie zdjęć, zadawania pytań itp.

Jak założyć wizytówkę

Przez lata proces ten był usprawniany i obecnie to kilka kroków w których podaje się ważne ale raczej podstawowe informacje. Wstępnie wymagana jest nazwa firmy, adres, zakres usług. Natomiast niektóre informacje można pomiąć i dodać później. Najważniejszym elementem jest uwiarygodnienie wizytówki za pomocą kodu. Zależnie od kryterium które narzuca Google, możliwa jest weryfikacja poprzez telefon lub kartkę pocztową. W obu przypadkach kontakt jest z właścicielami bądź siedzibą firmy. Z pewnością na YouTube znajdziecie filmik jak proces przebiega.

Weryfikacja przez telefon zajmuje dosłownie chwilę a kod jest ważny kilka minut. Dlatego jeśli robicie to z czyjąś pomocą, bądźcie w kontakcie online. Ten sposób ma ogromną przewagę nad kartką że szybko zatwierdzacie wizytówkę i macie dalsze możliwości już jako właściciel.

Odnośnie weryfikacji poprzez kartkę. Trwa ona znacznie dłużej, nawet kilka tygodni i nigdy nie ma pewności że dotrze do celu. Drugim mankamentem jest czas ważności kodu. Przy odrobinie pecha poufna przesyłka może dotrzeć po czasie.

Koszt wizytówki Google

Założenie i prowadzenie wizytówki JEST BEZPŁATNE. Owszem, możecie zatrudnić specjalistę, zlecić to agencji reklamowej lub np. copywriterowi który oczywiście charytatywnie raczej tego nie zrobi. Ile to będzie, zależy wyłącznie od osoby która to zrobi. Jednak samo Google za założenie wizytówki i umieszczenie w niej danych nie pobiera opłat . Także zmiany np. adresu witryny, numeru telefonu itp. są darmowe. Oddzielną sprawą są reklamy. W ich przypadku Google ma konkretne cenniki i wytyczne, dlatego jeśli chcecie zlecić reklamę, musicie się liczyć ze sporym wydatkiem. Odnośnie reklam poświęcimy im osobny artykuł.

Kto powinien mieć wizytówkę?

Zapewne teraz część czytelników oburzy słowo „powinien”. Wszak żyjemy w wolnym kraju i kto nie chce, nie musi istnieć w Internecie. Owszem nie musi jeśli nie zależy mu na klientach. Żyjemy dynamicznie, mamy wiele wyborów, życie potrafi zaskakiwać i nawet taki drobiazg jak znajomość godzin otwarcia ulubionego sklepu bywa ważna. Jednak komu chce się pamiętać? Jeszcze mniej osób tak naprawdę zwraca uwagę na jakiekolwiek informacje na sklepowych drzwiach. Więc w razie takiej potrzeby sięga do mediów aby to sprawdzić.

Podobnie ma się sytuacja z usługodawcami. Rozkleją się ulubione buty, rozerwie zamek w kurtce czy potrzebujemy kogoś kto posprząta po imprezie. Na, nawet szukanie lokalu na imprezę przeważnie odbywa się poprzez Google zanim zaufamy czyjemuś poleceniu.

Więc kto powinien mieć wizytówkę Google? Każdy i dla każdej działalności.